Jaké jsou následky nepoučení spotřebitele jeho právo odstoupit od smlouvy?

Pokud spotřebitele nepoučíte o jeho právu odstoupit od smlouvy, dojde k prodloužení lhůty k odstoupení o jeden rok. Spotřebitel je pak oprávněn odstoupit od smlouvy ve lhůtě 1 roku a 14 dnů. Jestliže jej ale o jeho právu poučíte dodatečně později, lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech od ode dne, kdy od…

Kdy začíná a kdy končí lhůta pro odstoupení od smlouvy ze strany spotřebitele?

Spotřebitel může odstoupit: kdykoli od okamžiku uzavření smlouvy do okamžiku uplynutí lhůty 14 dnů (případně i později, pokud byla z vaší strany lhůta prodloužena) ode dne: převzetí zboží, pokud jde o kupní smlouvu, převzetí poslední dodávky zboží, pokud jde o smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, převzetí první dodávky zboží,…

Jakým způsobem může spotřebitel odstoupit od smlouvy?

Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy: ústně, např.: osobně v místě vašeho sídla nebo provozovny, telefonicky, písemně, např.: pomocí vzorového formuláře pro odstoupení od smlouvy či jinou listiny zachycující odstoupení od smlouvy a jejím zasláním na adresu vašeho sídla či provozovny, předložením v místě vašeho sídla či provozovny, e-mailem, pomocí formuláře na vašem webu. Od…

Právní povaha a účinky odstoupení od smlouvy

Odstoupení od smlouvy je jednostranným adresovaným právním úkonem. Odstupující jím projevuje vůči druhé smluvní straně svoji vůli zrušit uzavřenou smlouvu. K platnému odstoupení od smlouvy není třeba, aby s ním druhá strana souhlasila, ale stačí, když je odstupující strana oprávněna od smlouvy odstoupit a toto odstoupení vůči druhé straně projeví. Odstoupení je vůči druhé straně…

Kdo nese škodu na zboží, ke které došlo před dodáním zboží zákazníkovi?

Při přepravě zboží zákazníkovi může dojít k jeho poškození. Nebezpečí škody na zboží nese obchodník, v určitém okamžiku však nebezpečí škody přechází na zákazníka. Nositel nebezpečí škody na zboží pak škodu musí řešit a případně uplatňovat náhradu škody vůči tomu, kdo ji způsobil (obvykle přepravce). Následující tabulka znázorňuje, kdy dojde k přechodu nebezpečí škody z obchodníka…

Dokdy musíme dodat zákazníkovi zboží?

Zboží musíte zákazníkovi dodat včas a to: v ujednané nebo jinak stanovené době, kterou je může být doba uvedená ve vašem e-shopu pro všechno zboží, ve vašem e-shopu u konkrétního zboží, v obchodních podmínkách, v reklamě, bez zbytečného odkladu, pokud není doba ujednána nebo jinak stanovena. Doba pro dodání se počítá od okamžiku: zaplacení celkové…

Jak řešit podvodné objednávky nebo objednávky zboží s chybnou cenou? Můžeme jednostraně zrušit uzavřenou smlouvu?

Při provozu e-shopu může dojít k situacím, ve kterých je nutné zákazníkovu objednávku zrušit, přestože již jejím odesláním došlo k uzavření smlouvy, a to např. z důvodu: nemožnosti dodat zákazníkovi objednané zboží, chybně zadané ceny do rozhraní e-shopu, nekalých a podvodných objednávek. Pokud na svém e-shopu používáte naše obchodníky podmínky, které pamatují na možnost rušení…

Dokdy musí spotřebitel vrátit zboží a dokdy je třeba vrátit mu zaplacenou částku?

Spotřebitel musí obchodníkovi předat nebo alespoň zaslat zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od okamžiku odstoupení od smlouvy. Obchodník je spotřebiteli povinen vrátit zaplacenou částku bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od okamžiku odstoupení od smlouvy. Není však povinen vracet zaplacenou částku dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo alespoň prokáže, že…