Co když zákazník zboží nepřevezme?

Mgr. Ondřej Špulák

Autor je manažerem služby Právo e-shopů. Věnuje se právu e-commerce, zejména právu internetových obchodů, doménovým jménům, ochraně osobních údajů a právu na informace.
Mgr. Ondřej Špulák

Zákazník je povinnen převzít si objednané zboží v ujednaném místě a čase v závislosti za způsobu dodání. Pokud si zákazník zboží nepřevezme, nedojde k automatickému odstoupení od smlouvy ze strany zákazníka, ale zákazník je stále povinnen si zboží převzít a vy jste povinni jen pro něj uskladnit, a to až do okamžiku, kdy od smlouvy odstoupí zákazník, pokud je k tomu oprávněn, nebo od ní odstoupíte vy, na což máte právo v souladu s obchodními podmínkami od Práva e-shopů.

Po dobu, po kterou pro zákazníka zboží přechováváte, jste oprávněni žádat zaplacení odměny za uskladnění zboží, a to buď ve výši, která byla individuálně ujednána nebo stanovena v obchodních podmínkách, nebo ve výši obvyklé tržní ceny za uskladnění obdobného zboží.  Navíc, pokud je třeba v důsledku nepřevzetí zboží zákazníkem dodávat zboží opakovaně, má obchodník právo na úhradu nákladů spojených s opakovaným dodáním. Pokud po nepřevetí zboží zákazníkem od smlouvy odstoupíte, jste oprávněni od zákazníka žádat zaplacení odměny za uskladnění zboží po dobu, kterou pro něj bylo přechováváno a zároveň i úhradu nákladů spojených s dodáním zboží.

Odpovědět

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *