Dokdy musí zákazník zaplatit?

Mgr. Ondřej Špulák

Autor je manažerem služby Právo e-shopů. Věnuje se právu e-commerce, zejména právu internetových obchodů, doménovým jménům, ochraně osobních údajů a právu na informace.
Mgr. Ondřej Špulák

Zákazník má povinnost včas zaplatit zboží a to v závislosti na ujednaném způsobu platby:

  • před převzetím zboží (např. při platbě převodem nebo platební kartou)
    • v ujednané nebo jinak stanovené době, kterou je může být doba uvedená
      • ve vašem e-shopu pro všechno zboží,
      • ve vašem e-shopu u konkrétního zboží,
      • v obchodních podmínkách,
    • bez zbytečného odkladu, pokud není doba ujednána nebo jinak stanovena,
  • při převzetí zboží (např. při dodání zboží na dobírku) nebo později (např. při prodeji zboží na splátky)

Pokud zákazník platí

  • prostřednictvím poskytovatele peněžních služeb (např. banky nebo provozovatelé elektronických platebních systémů), dojde ke splnění jeho povinnosti zaplatit připsáním platby na účet vašeho poskytovatele platebních služeb,
  • poštovním poukazem
    • na účet, dojde ke splnění jeho povinnosti zaplatit připsáním platby na účet vašeho poskytovatele platebních služeb,
    • k vyplacení v hotovosti, dojde ke splnění jeho povinnosti zaplatit vyplacením částky do vašich rukou.

Odpovědět

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *