Jak by měly vypadat správné obchodní podmínky e-shopu?

Mgr. Ondřej Špulák

Mgr. Ondřej Špulák

Autor je manažerem služby Právo e-shopů. Věnuje se právu e-commerce, zejména právu internetových obchodů, doménovým jménům, ochraně osobních údajů a právu na informace.
Mgr. Ondřej Špulák

Každý internetový obchod potřebuje pro zabezpečení právní stránky svého provozu kvalitní obchodní podmínky. Ty jsou základem bezproblémového online podnikání a žádný internetový obchod se bez nich neobejde. Obchodní podmínky být měly vždy aktuální a odpovídat právním účinným právním předpisům, zejména novému občanskému zákoníku.

Smyslem všeobecných obchodních podmínek je přesně stanovit vzájemná práva a povinnosti obchodníka a zákazníka a vnést do jejich právního vztahu jasný řád. Jejich účelem je nejen konkretizovat, co v zákonech není jasně stanoveno, ale i poučit spotřebitele o jeho právech, jak vyžaduje nový občanský zákoník a zákon o ochraně spotřebitele, ale i ochránit obchodníka před zákazníky, kteří svá práva zneužívají. Dobré obchodní podmínky není jednoduché napsat a následkem používání zastaralých, chybných nebo příliš stručný obchodních podmínek může být udělení pokuty ze strany České obchodní inspekce, k čemuž často dochází kvůli nedodržení informační povinnosti vůči spotřebitelům, nebo spor se zákazníkem, který může obchodník vinou nekvalitních obchodních podmínek prohrát.

My jsme při přípravě našich obchodních podmínek pročetli desítky právních předpisů, rozhodnutí soudů i právnických knih a článků, na právo internetových obchodů se specializujeme, a proto vám můžete garantovat, že naše obchodní podmínky splňují ta nejpřísnější kvalitativní kritéria. Pokud vás téma zaujalo, přečtěte si o námi dodávaných obchodních podmínkách e-shopu více, nebo si je objednejte.

Odpovědět

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *