Jak řešit škodu vzniklou na zboží při přepravě k podnikateli?

Mgr. Ondřej Špulák

Autor je manažerem služby Právo e-shopů. Věnuje se právu e-commerce, zejména právu internetových obchodů, doménovým jménům, ochraně osobních údajů a právu na informace.
Mgr. Ondřej Špulák

Předáním zboží přepravci k přepravě podnikateli dochází:

  • ke splnění povinnosti obchodníka dodat zboží,
  • k přechodu nebezpečí škody zboží z obchodníka na zákazníka.

Pokud dojde k poškození či ztrátě zboží při přepravě po předání přepravci, obchodník za to neodpovídá, protože svou povinnost dodat zboží splnil již předáním zboží přepravci. Škodu vzniklou poškozením nebo ztrátou zboží nese zákazník, který však může žádat její náhradu po tom subjektu, který ji zavinil a kterým může být:

  • přepravce, který může škodu způsobit např. nešetrným zacházením se zbožím nebo ztrátou zásilky,
  • obchodník, který může škodu způsobit pokud zboží nevhodně zabalí nebo jej zákazníkovi zašle nevhodným způsobem.

V případě, že chce zákazník své právo na náhradu škody uplatit vůči přepravci, musíte mu to umožnit, a to zejména poskytnutím informací o přepravní smlouvě, která byla s přepravcem uzavřena, a o zásilce, která byla zákazníkovi odeslána.

Odpovědět

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *