Jak řešit škodu vzniklou na zboží při přepravě ke spotřebiteli a nepodnikateli?

Mgr. Ondřej Špulák

Autor je manažerem služby Právo e-shopů. Věnuje se právu e-commerce, zejména právu internetových obchodů, doménovým jménům, ochraně osobních údajů a právu na informace.
Mgr. Ondřej Špulák

Pokud je zboží dodáváno spotřebiteli či nepodnikající právnické osobě, splní obchodník svou povinnost zboží dodat až k okamžiku, kdy umožní zákazníkovi si zboží převzít, a nebezpečí škody zboží na zákazníka přejde až převzetím zboží.

Pokud dojde k poškození či ztrátě zboží při přepravě po předání přepravci, nese škodu obchodník. Ten zákazníkovi odpovídá za to, že zboží bude v okamžiku převzetí zákazníkem bez vad, a proto případné poškození nebo ztrátu zboží musí řešit obchodník. Obchodník může náhradu škody žádat po přepravci, pokud nebyla zaviněna obchodníkem (např. nevhodným zabalením zásilky).

Pokud dojde ke ztrátě zboží při přepravě, bez ohledu na to, že k tomu došlo bez vašeho zavinění, musíte zboží zákazníkovi dodat a náhradu škody uplatnit sami vůči vůči přepravci. Proto je třeba v takových situacích odeslat zákazníkovi další kus zboží.

Pokud dojde ke poškození zboží při přepravě a zákazník jej odmítne převzít, musíte zboží zákazníkovi dodat nepoškozené a náhradu škody uplatnit sami vůči vůči přepravci. Proto je třeba v takových situacích odeslat zákazníkovi další kus zboží.

Pokud dojde ke poškození zboží při přepravě a zákazník jej převezme, je zákazník oprávněn u vás zboží reklamovat, a vy musíte poškozené zboží řešit v rámci reklamačního procesu.

Odpovědět

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *