Kdy dojde k účinkům odstoupení od smlouvy ze strany spotřebitele?

Mgr. Ondřej Špulák

Autor je manažerem služby Právo e-shopů. Věnuje se právu e-commerce, zejména právu internetových obchodů, doménovým jménům, ochraně osobních údajů a právu na informace.
Mgr. Ondřej Špulák

K odstoupení od smlouvy dochází v okamžiku, kdy je vůle odstupující strany projevena vůči straně druhé, k čemuž dochází:

  • okamžitě v případě odstoupení
    • osobního (např. ústním oznámením nebo předložením listiny zachycující odstoupení od smlouvy na provozovně),
    • telefonického,
  • dojitím do sféry dispozice adresáta v případě odstoupení
    • e-mailového (dojitím e-mailu s odstoupením do e-mailové schránky obchodníka),
    • poštou (převzetím dopisu, vhozením dopisu do poštovní schránky, uložením dopisu na poště, odepřením převzetí dopisu),
    • pomocí webového formuláře (uložením formuláře).

Od okamžiku odstoupení se pak počítá doba, ve které musí spotřebitel vrátit zboží a obchodník vrátit spotřebiteli peníze.

Odpovědět

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *