Typy smluv – jaké smlouvy se na e-shopech uzavírají?

Mgr. Ondřej Špulák

Autor je manažerem služby Právo e-shopů. Věnuje se právu e-commerce, zejména právu internetových obchodů, doménovým jménům, ochraně osobních údajů a právu na informace.
Mgr. Ondřej Špulák

Při nákupu zboží prostřednictvím e-shopů dochází obvykle k uzavírání dvou typů smluv v závislosti na tom, jaké zboží má být zákazníkovi na základě objednávky dodáno:

Kupní smlouva Hmotné zboží (např. elektronika, kosmetika, oděvy, aj.)

Nehmotné zboží dodávané na hmotných nosičích (např. hudební CD nebo software na DVD)

Smlouva o dodání digitálního obsahu na nehmotném nosiči Nehmotné zboží dodávané na nehmotných nosičích (např. ebooky nebo digitální dodání software)

Na základě uzavřených smluv jste povinni zákazníkovi dodat objednané zboží a poskytnout případné doplňkové služby, zákazník je povinen zaplatit celkovou cenu objednávky a zboží si převzít.

Mezi typy smluv je třeba rozlišovat z důvodu, že práva a povinnosti stran se u nich liší zejména pokud jde o:

  • odpovědnost obchodníka za vady zboží,
  • právo zákazníka odstoupit od smlouvy do 14 dnů.

Odpovědět

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *