Latest posts by Ondřej Špulák (see all)
Odpovědnost za vady digitálního zboží dodávaného na nehmotných nosičích je užší než odpovědnost za vady zboží dodávaného na základě kupních smluv a nerozlišuje mezi spotřebiteli, nepodnikajícími právnickými osobami a podnikateli.
Zákazník může reklamovat vady zboží | existující v okamžiku dodání zboží zákazníkovi |
a to v zákonné reklamační době 6 měsíců od dodání zboží |
Zboží se považuje za vadné v případě, že nesplňuje následující:
- je v ujednaném množství, jakosti, provedení a bez vad, pokud nejsou u obdobného druhu zboží obvyklé,
- nejsou-li vlastnosti zboží ujednány, je dodáno s vlastnosti obvyklými tak, aby jej bylo možné použít za účelem patrným ze smlouvy,
- hodí ke způsobů užívání tvrzeném obchodníkem.
Zákazníkům naopak neodpovídáte
- u zboží prodávaného za nižší cenu za vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
- za vady zboží, pokud jsou nápadné a zřejmé již při uzavírání smlouvy nebo o nich zákazník před dodáním zboží věděl (to neplatí, pokud zákazníkovi výslovně sdělíte, že je zboží bez vad)
- za vady zboží, pokud je zákazník sám způsobil.
Zákazník má v případě výskytu vady, za kterou odpovídáte, dle své volby právo | bude-li vada zboží neodstranitelná a nebude-li možné kvůli ní zboží řádné užívat, od smlouvy odstoupit, nebo
bude-li vada odstranitelná, na odstranění vady nebo doplnění toho, co chybí, na přiměřenou slevu z ceny zboží. |