Česká obchodní inspekce prováděla stejně jako dříve i v roce 2015 průběžné kontroly internetových obchodů. Výsledky kontrol a informace o uložených pokutách za třetí čtvrtletí roku 2015 jsou skutečně tristní – právní předpisy porušovalo 82 % z 245 kontrolovaných e-shopů, za což ČOI uložila pokuty v celkové výši 1 013 000 Kč.
Vracení peněz po odstoupení od smlouvy – musíme spotřebiteli vrátit úplně celou částku včetně poštovného? Co když vrátí zboží poškozené nebo opotřebované?
Pokud jde částku, kterou obchodník vrací spotřebiteli, je povinen vrátit mu: veškeré zaplacené finanční prostředky, a to včetně nákladů na dodání zboží, které spotřebitel zaplatil. Ty se vrací v plné výši v případě, že spotřebitel využil k dodání zboží nejlevnější nabízený způsob dodání. Pokud nabízíte i další levnější způsoby dodání, stačí spotřebiteli vrátit jen částku,…
Jak řešit škodu vzniklou na zboží při přepravě ke spotřebiteli a nepodnikateli?
Pokud je zboží dodáváno spotřebiteli či nepodnikající právnické osobě, splní obchodník svou povinnost zboží dodat až k okamžiku, kdy umožní zákazníkovi si zboží převzít, a nebezpečí škody zboží na zákazníka přejde až převzetím zboží. Pokud dojde k poškození či ztrátě zboží při přepravě po předání přepravci, nese škodu obchodník. Ten zákazníkovi odpovídá za to, že…
Jak řešit škodu vzniklou na zboží při přepravě k podnikateli?
Předáním zboží přepravci k přepravě podnikateli dochází: ke splnění povinnosti obchodníka dodat zboží, k přechodu nebezpečí škody zboží z obchodníka na zákazníka. Pokud dojde k poškození či ztrátě zboží při přepravě po předání přepravci, obchodník za to neodpovídá, protože svou povinnost dodat zboží splnil již předáním zboží přepravci. Škodu vzniklou poškozením nebo ztrátou zboží nese…
Online prodej potravin na e-shopech – právní povinnosti prozovatelů a obsah obchodních podmínek
Potraviny jsou zbožím, jehož nákupy spotřebitelé realizují v drtivé většině případů offline. V poslední době však přibývá služeb a internetových obchodů, které umožňují nakupování potravin realizovat online. Protože se potraviny od ostatních druhů zboží liší zejména způsobem spotřeby a životností, má i jejich prodej prostřednictvím internetu svá specifika, se kterými vás seznámíme v tomto článku.
Ohlédnutí za E-shop víkendem 2015 + prezentace z přednášky „Právní minimum e-shopaře – jak se nedostat pokutu a jak se vyhnout problémům“
Minulý víkend se ve dnech 31.7.-2.8. v jihočeském městečku Vodňany konala pohodová eshopová konference nazvaná prostě E-shop víkend, jejíž partnerem bylo i Právo e-shopů. Její program byl rozplánován do třech dnů. První den byly pro přihlášené účastníky připraveny placené workshopy, v sobotu a neděli se pak ve dvou sálech a konferenčním stanu konaly bezplatné přednášky.
Chystáme se na E-shop víkend 2015
Nejen na naši přednášku s názvem Právní minimum e-shopaře – jak se nedostat pokutu a jak se vyhnout problémům se můžete těšit, pokud se zúčastníte letní e-shopové konference E-shop víkend 2015, která se koná ve dnech 31.7.-1.8.2015 ve Vodňanech. Naše přednáška je na programu v sobotu 1.8.2015 v 9:30 jako úplně první přednáška ze všech…
Infografika: výsledky kontrol e-shopů v roce 2014
V průběhu roku 2014 prováděla Česká obchodní inspekce cílené kontroly a monitorování dodržování právních předpisů ze strany internetových obchodů. Cílem bylo vyhledat a postihnout ty e-shopaře, kteří poškuzují práva a zájmy spotřebitelů. Jak kontroly e-shopů v roce 2014 dopadly, se dozvíte v přehledné infografice, kterou jsme pro vás zpracovali. INFOGRAFIKU NALEZNETE V ČLÁNKU.
Konference shopexpo 2015
Ve čtvrtek a v pátek 5. a 6. června jsme se zúčastnili největší české e-commerce konference. Jednalo se shopexpo, které ambiciózně slibovalo, že se bude jednat o „konferenci, která vás posune„. Akce se konala v Ostravě v prezentačních prostorech výstižně nazvaných Gong, které vznikly přestavbou bývalého plynojemu v Dolních Vítkovicích.
Co nás trápí na české e-commerce scéně?
Když se řekne elektronické obchodování, většině lidí se vybaví pohodlí a výběr z nabídky mnoha zajímavých a užitečných produktů. Bohužel lidem znalým poměrů se také vybaví velice často se vyskytující nedůvěra. Nemluvím tu jen o rozlišování ověřených a neověřených e-shopů (nedůvěryhodných, chcete-li), které nastává na straně zákazníků a často podstatně ovlivňuje finální rozhodnutí o tom,…