Jaký je rozsah informační povinnosti a kam musí e-shop informace umístit?

Mgr. Ondřej Špulák

Autor je manažerem služby Právo e-shopů. Věnuje se právu e-commerce, zejména právu internetových obchodů, doménovým jménům, ochraně osobních údajů a právu na informace.
Mgr. Ondřej Špulák

Smyslem informační povinnosti obchodníka je poskytnout zákazníkům (zejména spotřebitelům) dostatečné množství faktických i právních informací, což by zákazníkům mělo umožnit činit kvalifikovaná a informovaná rozhodnutí a uplatňovat svá náležitě svá práva.

Informační povinnost obchodníka vůči zákazníkům je od účinnosti nového občanského zákoníku široká a zahrnuje velké množství různých informací. Aby pro vás bylo splnění informační povinnosti snazší, je většina povinně poskytovaných informací zahrnuta do obchodních podmínek od Práva e-shopů. Ne všechny informace je však možné zakomponovat do obchodních podmínek, a proto je nutné zákazníky o některých věcech informovat jinak. V následující tabulce najdete přehled informací, které musí být zákazníkům poskytovány, a zda jsou již zahrnuty do obchodních podmínek, které Právo e-shopů svým klientům dodává, nebo je nutné o nich informovat zvlášť.

Informace Zahrnuto v obchodních podmínkách od práva e-shopů
identifikační údaje a kontaktní údaje obchodníka

ANO

nutno informovat i na jiných místech, viz dále

informace o způsobech platby a dodání

ANO

informace o záruce a reklamacích

ANO

informace o dozorových orgánech a kodexech chování

ANO

procesu uzavírání smlouvy prostřednictvím e-shopu

ANO

informace o ochraně osobních údajů

ANO

informace o právu odstoupit od smlouvy do 14 dnů

ANO

formulář pro odstoupení od smlouvy do 14 dnů

ANO

může být umístěn i samostatně, více v Poskytování formuláře pro odstoupení od smlouvy spotřebitelům

informace o zboží

NE

nutno informovat přímo v rozhraní e-shopu

informace o objednávce

NE

nutno informovat přímo v rozhraní e-shopu

informace o funkčnosti digitálního zboží a jeho kompatibilitě s HW a SW

NE

nutno informovat přímo v rozhraní e-shopu

potvrzení o přijetí objednávky

NE

více v Jak zákazníkům poskytovat potvrzení objednávky, znění smlouvy a obchodních podmínek?

znění smlouvy a obchodních podmínek

NE

více v Jak zákazníkům poskytovat potvrzení objednávky, znění smlouvy a obchodních podmínek?

 

Odpovědět

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena *