Jaký je rozsah informační povinnosti a kam musí e-shop informace umístit?

Smyslem informační povinnosti obchodníka je poskytnout zákazníkům (zejména spotřebitelům) dostatečné množství faktických i právních informací, což by zákazníkům mělo umožnit činit kvalifikovaná a informovaná rozhodnutí a uplatňovat svá náležitě svá práva. Informační povinnost obchodníka vůči zákazníkům je od účinnosti nového občanského zákoníku široká a zahrnuje velké množství různých informací. Aby pro vás bylo splnění informační…

Prodlužuje se někdy záruční a reklamační doba?

Pokud u vás zákazník reklamuje zboží a reklamace je uznána, dochází k automatickému prodloužení záruční doby, doby pro uplatnění práv z odpovědnosti za vady (reklamační doby), případně záruky za jakost, o dobu trvání vyřizování reklamace. Pokud je zákazníkovi při uznání reklamace vyměněno zboží, nezačíná kvůli změnám, které přinesl nový občanský zákoník, běžet nová záruční doba.

Způsob a lhůta pro vyřízení reklamace

Poté, co je reklamace zákazníka přijata, je třeba reklamovanou vadu posoudit a rozhodnout, že reklamace je: oprávněná a vyřídit tak, jak zákazník žádá, nebo neoprávněná a zamítnout ji. Při posuzování oprávněnosti reklamace je třeba zvážit zejména, jestli: zákazník reklamuje včas a jestli již nedošlo k uplynutí záruční nebo reklamační doby, za vadu odpovídáte, a to…

Odpovědnost za vady (záruka) digitálního zboží dodávaného na nehmotných nosičích

Odpovědnost za vady digitálního zboží dodávaného na nehmotných nosičích je užší než odpovědnost za vady zboží dodávaného na základě kupních smluv a nerozlišuje mezi spotřebiteli, nepodnikajícími právnickými osobami a podnikateli. Zákazník může reklamovat vady zboží existující v okamžiku dodání zboží zákazníkovi a to v zákonné reklamační době 6 měsíců od dodání zboží

Nové nekalé praktiky podle legislativy 2016 – novela zákona o ochraně spotřebitele

Od ledna 2016 (nebo přesněji od 28. prosince loňského roku) si podnikatelé musí dát pozor na novelu zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Ta zavádí do zákona změny, z nichž některé jsou spíše kosmetického charakteru, množství z nich ovšem znamená nová pravidla marketingu a prodeje zboží a poskytování služeb.